contoh percakapan dalam bahasa simalungun dan artinya dalam bahasa indonesia

0 views

Syalom, horas!!!! perkenalkan Saya Rinal Purba, Ingin berbagi kepada pengunjung blog saya ini tentang contoh percakapan dalam bahasa simalungun. Bahasa simalungun dengan Bahasa batak Toba tidaklah jauh-jauh beda amat, nanti jika sahabat butuh pertanyaan lain tentang bahasa simalungun bisa tanya kan kepada saya di kolom komentar, Mudah-mudahan Secepatnya bisa saya balas.

oke langsung saja berikut “contoh percakapan dalam bahasa simalungun dan artinya dalam bahasa indonesia”, dimana artinya yang saya maksud dan tuliskan ini adalah arti singkat saja.

contoh percakapan dalam bahasa simalungun pada Pagi hari antara anak dan Ibu

Ibu : puhoo..puho nang.. domma jam 5 pagi da.  Marmasak pe ho, holi hapataran da!!

anak : ok ma pu ho mon da. bantu ham do au marmasak da domma dokah tu au on puho.

ibu : oke anak ku.

JUAL BELI DI PASAR

penjual : ayo inang, etah bapa boli ham boniaga nami on segar-segar pe ope. adong ikan segar, sayur segar. murah-murah muse

Pembeli: Sadia Ikan Jahir mu on sakilo nang, bahen ham dobei bakku sakilo.

penjual: 29 ribu/kg nang boi pe itawar

Pembeli: sadia harga pasni nang. 25 ribu ma da. lahoo podas on

Penjual : oke bahen ham nang, Sonai pe jadi.

GURU DAN MURID MENANYAKAN PR

Guru : heii anak-anak selamat pagi ma Hubanta haganupan. Sonari hari senin kan. pertama-tama nadob makorjahon PR silahkan mengantar PR nya hulobei. Dan Na lape siap PR ni silahkan Berdiri Di bangku ni masing-masing

Murid (anto): jong Jong ma si Anto iatas bangku, Pitah sahalak si do na lang makkorjahon PR (maila Pelang Ambia On)

Guru : anto  mase lang siap PR mu

anto : naido bu, Sibuk hanami Nattuari. halani pindah rumah hanami nattuari. Jadi lang soppat makkorjahon PR

Guru: oh sonai do ambia, Anggo songon ai do Hundul ma ho.

Anto: Tarima kasih Bu (anto pun duduk tidak jadi ditahan jongjong iatas bangku ni)

Lihat juga: apa kabar dalam bahasa Simalungun

Keinjak Mobil

A : Mase songon na Marpirungut ho i samping ni mobil hin.??

B: ma ..maborit….

A: Aha..Maborit aha ra ai?? ase kasihan Au mangidah Ho nim??

B: lang bang!! keinjak mobil ni ham on do, Singkirhon ham dobeii

A: hahah …CELEKEDEP.

contoh percakapan dalam bahasa simalungun
contoh percakapan dalam bahasa simalungun

*BANI SADA SEKOLAH SMA*

BaPak Guru: “Oni, Jelaskon dobei hu lobei pakon sobuthon aha Lambang ni Negaratta?”
Oni: “Burung Garuda, Pak”
BaPak Guru: “Wah, Sadarion ho jago Oni..”
Oni:  hehe.. sebenarni au on memang pintar do pak, Cuman sayang lang do na mambotoh!!
Pak Guru: “Oke.. Sonari Putri, coba ho hulobei dobei, tulishkon dobei tek na adong i genggaman burung Garuda ai”
Putri: “Siap Pak… Putri maju hulobei pakon menulishon ‘BINEKA TUNGGAL IKA’ i papan tulis.
Bapak Guru pe geleng2 prihatin, halani na itulishon Putri ai salah.
Pak Guru: Lang BINEKA, tapi BHINEKA, iawali huruf BH. “mase lang mamakai BH?”
Putri: Puti buru2 manutup pakei  dua tangan ni  ke dada, dengan muka sambil maila-ila ia menjawab: “ijomur dope Pak, lape korring……”

Cerita Percakapan Lucu Suami ISTRI:

Suami : Ma…. anakta on mulai etek-etek hita ajarin sopan santun ma ma. ase tarbiasa sampai baggal. lanjut anggo mangan pakon minum tak ija pe ulang lupa manuruh menawari hubani halak. Ase tarbiasa lang polit!!

istri: aloo..aloo pak, age pe etek-etek anak ta on domma bujur pa!!

Suami ; Sambil bingung, Maksudni Mama sonaha do??

Istri: alo nakkonai ge iangkot. kan lagi manetek anak ta on. bahat homani penumpang i angkot ai. Ehhh ganupan Penumpang ai itawari mantek, na mau menetek jadi Marlumba pak!! anak ta on benar-benar bujur kan pa etek-etek pe domma bujur

Suami : dasar Mahooo mauppp Istri Koplak “*&I^$*%*&%

Ijuma Modom.

anak-anak jaman Sekarang harus tahu bahwa dahulu orang tua kita Sering di ladang untuk tidur karena Kerjaan di ladang mengharuskan nya tidur di ladang contohnya. Menjaga Durian. Memanen tembakau dan lain-lain. dan hal yang paling indah waktu tidur di daladang adalah Saat menjaga durian. Berikut ini percakapan antara anak dan bapak yang mengajak anaknya Untuk menjaga Durian Tidur Di ladang (ijuma Modom)

Bapak: domma Siap tugas Mu nak. Siap hon dobei podas Malam On lao hita ijuma Manjaga Durian.

Anak:  <Dengan Ligat nya dia mengerjakan tugas>

Setelah sejam kemudian….

Domma siap pak, Domma siap tugas Hu haganup

Bapak : Podas do nim, Anggo sonai persiapkon ma pisau pakon karung ta untuk ianan ni durian na dapot holi

Anak: ok Pak.

Bagod (baggal oto)

Zaman saat ini bagod sudah menjadi mata pencaharian Sebagian banyak dari Orang tua di simalungun. Karena Bagod adalah Susu batak yang menyehatkan bagi Para Penikmatnya. Namun tak selamanya Bagot itu adalah nikmat melainkan Pahit Seperti Si kawan Ini :

A: ija kaca matakku loo, Si A pe berusah payah ma manukkiri kaca Matani. Dengan entengnya manukkun hubani hasomani si B.

SI B: andin iatas Ulum min, dasar dassa hoo koplak Bagod

A : aha do bagod muse..

B: baggal oto….

A: -_-

SIPARTUGAS TONGGO MANGAN

satu kisah disimalungun dimana warganya sebagian besar adalah beragama Kristen, dimana kita ketahui bahwa orang kristen berdoa dengan tangan di lipat dan Mata ditutup. jadi begini percakapan Lucunya

Bapak: heeii…ganupan domma sir sir sipanganon i lobei-lobei ta tene. Sonari halani bahat huting irumah ta on is ma martugas manjaga Huting.

Anak : tidak ada yang  mau heheh..heheh karena anaknya sangat patuh semua..

alhasil martogga ma sidea tanpa ijaga, dan ikan ni sidea domma magou deba.hehehe..

PERCAKAPAN LAU LIBURAN HU PANTAI

suatu ketika liburan pun telah baru usari, dan seorang bapak guru pun menyuruh murid-muridnya untuk menuliskan percapakan tentang Liburan dengan bahasa Simalungun di dalam keluarga mereka seperti ini:

ANAK : bapa–mamaa..patar domma libur hanami Huja hita liburan?? Hupantai ma kan??

Bapak : oke hita laho hu pantai GAROGA,Tiga Ras

Anak : ASIIIKKK..

BAPAk; oke sonari persiapkon ma barang-barang mu pakon keperluarnta ijai, ase patar langsung laho hita girah

Anak : oke pak, dengan pun semangat tumang (ipersiap hon ma tongon barang-barang ni sidea.aha naporlu itanyakon humbani mama pakon bapak ni)

dob hossi ai dapot ari patar…

BAPAK: bagaimana domma siap ganupan kan??

anak DAN MAMA : Sudah PA….

demikian lah mereka laho hu Pantai GAROGA…. dengan Senang dan Rianya.

Begitulah sedikitPercakapan Pendeknya diatas, percakapan diatas dirangkum dari berbagai Sumber yang sebagaian Di terjemahkan di dalam bahasa Simalungun. Selain itu sebagian percakapan merupakan karangan Dari Penulis yang bisa saja menyinggung orang lain. Namun kami tidak ada menyinggung kok jika ada yang keberatan atas kesamaan dalam penulisan kata kami siap berkomunikasi atau Menghapus/Mengoreksinya.

Add a Comment

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *